Tidsbomb

Sinnen, Sinnesuppfattning, Sinnen. Vad är det? Många med ADHD har svårt med sinnesuppattningen, vad är rätt, när är det fel, när är någon ledsen, blir den ledsen va det här? OSV.
Det kan vara mycket svårt att placera in saker i fack och veta att det ska ligga där.

Jag har svårt för att säga rätt saker vid rätt tillfälle, imånga fall säger jag fel saker vid fel tillfälle. Tror jag att en människa är arg på mig, så är hela världen det. Jag har väldigt svårt för att sätta in när folk verkligen är arga, utan tror att dom är arga varje gång de inte svarar på SMS, inte svarar när jag pratar med dem, eller bara ser allmänt arga ut. Vilken gör att dom tillslut blir arga när jag tusen gånger frågar dem om de är arga, eller smsar tills någon svarar eller ringer tills någon svarar. Detta är ett problem som jag är sjukt medveten om, och en sak som är sjukt jobbigt och får mig att må väldigt dåligt. För detta gör att folk ser mig som ett irritationsobjekt vilket leder till att de tillslut är arga, på riktigt. Hur som helst, så är det ett problem jag är ganska medveten om men som jag inte kan göra någonting åt. Eller när jag säger saker som jag varken kommer ihåg eller menar, jg kan sitta i soffan och säga en sak, som jag absolut inte kommer ihåg vad jag sa. När jag blir arg, säger jag saker som jag absolut inte kommer ihåg eller menar. Tänk om jag liksom, bara för en gångs skull kunde kontrollera det? Visst har det blivit bättre än förut, mycket bättre. Men jag har fortfarane inte kontroll över det. Nu för tiden ( under medicineringen) kan jag tänka att det här är fel, fast ändå så kommer de orden jag ville säga fram. Kontroll tar tid, att få full kontroll över det impulsiva händer inte på en dag, vem vet, det kanske aldrig händer.

Hur som helst, så är sinnesuppfattningen ett problem, men med som allt annat det tar tid innan man kan ha kontroll.

Ni som läser får jätte gärna fråga frågor som ni undrar över!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hejsan lilla du!!!

Hittade din blogg och gud va bra du skriver. Riktigt intressant att läsa om ADHD och hur den påverkar en människa. Keep up the good work!!!

2011-12-01 @ 23:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback